مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از غرق شدن ۱۶ نفر در سه ماهه نخست سال ۹۹ در استان خبر داد.

غرق

دکتر محمد صابری در این باره به ایسنا گفت: در فصل بهار در سامانه اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کرمان، جان باختن ۱۶ نفر ثبت شد که این جان‌باختگان در رده‌های سنی ۵ تا ۳۵ سال قرار دارند.

وی عنوان کرد: بیشترین گزارش‌های غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی، سدها (به‌ویژه سدهای خاکی)، مسیر رودخانه‌ها و حوضچه‌های موجود در محل آبشارهاست.

صابری افزود: برای شنا در دریا، دریاچه، رودخانه و سد علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگی‌های آب را نیز شناخت که یکی از این مهارت‌ها تشخیص جریان شکافنده است که تشخیص زمان تشکیل آن برای افراد عادی دشوار است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان توصیه کرد: در صورت ناآشنایی با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق‌شدگی، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن‌های سازمان‌های امدادی (۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۲۵) تلاش کنید تا با ابزاری همانند چوب، طناب، حلقه نجات یا زنجیره انسانی به فرد در حال غرق شدن کمک کنید و او را به نزدیک‌ترین فضای ایمن انتقال دهید.

وی ادامه داد: کودکان خود را هرگز تنها نگذارید، از شنا کردن پس از مصرف داروهایی که موجب خواب‌آلودگی و شل شدن عضلات می‌شود و همچنین شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی و تحت نظارت نجات غریق نیستند، خودداری کنید.  همچنین از شیرجه زدن در آب‌های که عمق آن نامشخص است، بپرهیزید.

کد خبر 526124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha